21 Aralık 2014 Pazar

Acemiler için kalıpsız salaş bluz dikimi

Herkese merhaba
Arayı fazla soğutmadan yeni bi dikiş daha diktim. Biraz maymun iştahlıyımdır sık sık kendime yeni uğraşlar bulurum ama bişeye de taktı mı da takarım bu aralarda dikiş konusunda oldukça hevesliyim. Ama inşallah bu sefer ki hevesim uzun soluklu olur da daha bir sürü dikiş yazısı yazabilirim. 
Şu yazımda paylaştığım ilk dikiş deneyimim oldukça güzel tepkiler alınca büyük bi hevesle elimdeki kumaşlardan hemen ikincisini diktim. Tabi ki dikişi yeni yeni öğrendiğim için şimdilik kolay şeyler dikmeye çalışıyorum ilerde daha da güzellerini dikebilirim inşallah :)
Kumaşım ince esnek ve delikli bi kumaş olduğu için bol salaş kalıpsız bir model seçtim. Yapım aşamalarında dikişvediy blogundan kopya çektim diyebiliriz. Böyle detaylı dikiş anlatan bloglar iyi ki var da dikiş öğrenmek daha da kolaylaşıyo.
Gelelim dikiş aşamalarına :)
İlk olarak istediğim bollukta ve uzunlukta (ben 50x60cm yaptım) 2 parça kestim.Bu arada fotograflarda boyu daha uzun duruyo cunku baştan uzundu sonradan kısalttım. Kalan kumaş da tam iki kola yeticek kadardı. Bilek kısmı dar yukarıya doğru hafif bollaşıcak şekilde üzerimde ölçüp kollarını da kestim. 
Kalıpsız pratik bluz dikimi

Önce omuz kısmını teğelleyip dümdüz diktim. Sonra da kol için kestiğim parçaların kumaş katı omuz dikişine gelicek şekilde teğelleyip diktim. 

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Daha sonra sonra kol altlarını ve yanlarını da aynı şekilde diktim. 

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Kalıpsız pratik bluz dikimi

 Kenar dikişleri bitince ikiye katlayıp tam orta kısmını göz kararı yaka oydum.
Kumaş çok ince esnek ve delikli olduğu için kumaşın uç kısımları dışına kıvrılıyo bu halini salaş görüntüsüne yakıştırdığım için etek uçlarını dikmeden bıraktım. Benim gibi bi acemi için alıştırma yapabileceğim bi dikiş oldu. 

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Dikiş dikip kendi diktiklerini giymek çok keyifli ama kombinleyip fotoğraflamak zor işmiş umarım zamanla ona da alışır daha güzel fotoğraflar paylaşabilirim sizinle. 
Ben sevdim bu dikiş işini sizce nasıl olmuş yorumlarınızı ve önerilerinizi benimle paylaşırsanız çok mutlu olurum

İnstagramdan takip için : cansununmodagezegeni

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Kalıpsız pratik bluz dikimi

Kalıpsız pratik bluz dikimi

İnstagramdan takip için : cansununmodagezegeni