1 Eylül 2013 Pazar

Boncuk kolye yapımı

Bu kez sizler için yazın vazgeçilmez rengi olan mavinin iki renginden bir kolye yaptım. 
Kolyemin yapımı için yine kum boncukları kullandım. Kum boncukları ipe dizme işi kolay ama biraz sıkıcı ve vakit alıyor. Yine de küçük boncukların daha şık ve zarif durduğunu düşündüğüm için bunları tercih ettim. Ayrıca her kıyafetle de uyumlu, kombinlemesi de çok kolay.

Kolyeyi nasıl yaptığıma gelince, öncelikle yaklaşık 80 cm kestiğim misinalara önce açık mavi sonra saks mavisi sonra tekrar açık mavi renkli boncukları dizdim. Bunu yaparken renklerin daha sonra yan yana gelip karışık durmaması için her birini 20şer cm ölçerek dizmeye dikkat ettim. Kolye burulduğunda kısalacağı için özellikle uzun tuttum ama isteğinize göre daha kısa ya da uzun yapabilirsiniz. Boncukları dizdikten sonra iki renk tonu arasına halka geçirerek bütün sıraların aynı hizada durmasını sağladım. Geriye sadece istediğim ölçüde burmak ve klipsleri takmak kaldı. 

Ayrıca isterseniz kolyenizin ucuna rengiyle uyumlu bir kolye ucu da takabilirsiniz. Ben camdan yapılmış damla şekillini tercih ettim. İşte kolyem hazır. Sizde kendi tarzınızı yansıtan kolyeler yapmaya ne dersiniz.

Daha farklı kolye modelleri için önerilerinizi bekliyorum.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder